11 calitati ale unui bun manager

Discutam astazi despre calitatile unui bun manager si, spre final, ca bonus, iti spunem si despre un soft CRM, care ii ajuta pe manageri sa gestioneze mai usor si mai eficient relatia cu clientii.

Pur si simplu, asa cum trebuie sa fie angajatul potrivit pentru locul potrivit, exista si managerul potrivit pentru compania, contextul si echipa potrivita. Prin urmare, un manager bun este o notiune complet dependenta de context.

1. Are o viziune si o comunica.

Una dintre calitatile unui bun manager este sa aiba o viziune, dar si sa stie cum s-o comunice mai departe. Cum sa le-o transmita si altora, sa propuna un mod prin care sa isi orieteneze echipa in directie viziunii sale.

2. Este autonom si responsabil.

Un mare manager trebuie sa poata lua decizii pe cont propriu si, cel mai important, trebuie sa fie capabil sa poarte responsabilitatea acelor alegeri, fie ele bune sau rele. De asemenea, este esențial ca acesta sa prioritizeze si sa dezvolte autonomia angajatilor, imputernicind-i totodata.

A fi autonom inseamna sa nu iti fie frica de responsabilitate, fiind capabil sa adopti o pozitie ferma cu privire la diferite chestiuni chiar si atunci cand esti singurul cu o anumita opinie si accepti consecintele unei astfel de decizii.

A fi lider inseamna adesea sa te confrunti cu dificultati pe cont propriu.

3. Stie sa comande si sa dea directia.

Persoana aflata la comanda trebuie sa tina un ochi asupra obiectivului, sa dea directive, sa faca fata obstacolelor, sa-si gestioneze emotiile, sa fie un model pentru altii, sa adopte o pozitie ferma in anumite aspecte. Ceea ce nu e usor, intr-adevar.

Pe de alta parte, nimic nu este mai daunator pentru o echipa decat un capitan fara directie, care nu reuseste sa solutioneze conflictele, care refuza sa vada realitatea asa cum este.

4. Stie cum sa ia decizii corecte la momentul potrivit.

Pentru manageri, arta luarii deciziilor este o cerinta esentiala a conducerii. Rezultatul alegerilor facute de manager poate fi si adesea motivul succesului sau al esecului. Este important sa ia cea mai buna decizie posibila, dar la momentul potrivit.

5. Are curaj managerial.

Una dintre principalele calitati ale unui mare manager este curajul sau de a conduce. La urma urmei, managerii sunt oameni care trebuie sa se confrunte cu probleme, sa spuna lucrurilor pe nume, sa ia decizii dificile si sa fie responsabili pentru actiunile lor.

In general, curajul de a conduce inseamna sa stii cum sa gestionezi furtuna, inclusiv incertitudinea. Un bun manager ia decizii bune, chiar si atunci cand se bazeaza pe informatii insuficiente, in cel mai scurt timp posibil.

6. Nu se opreste niciodata din invatat.

Un manager grozav doreste mereu sa evolueze, sa invete si sa isi imbunatateasca in permamenta metodele de lucru.

7. Foloseste empatia.

Empatia, probabil cea mai minunata calitate! Empatia este, in esenta, arta cunoasterii altora, intelegerea sentimentelor, perceperea punctelor lor de vedere, simtirea unui interes sincer pentru preocuparile lor si posibilitatea de a avea relatii armonioase cu o mare varietate de indivizi.

8. Se inconjoara de oameni buni.

Succesul este, fara indoiala, recompensa muncii in echipa si, in acest context, una dintre calitatile unui mare manager este sa stie cum sa se inconjoare cu oamenii potriviti, judecandu-i pe ceilalti cu exactitate si stiind cum sa creeze echipe foarte productive.

El sau ea trebuie, prin urmare, sa stie reteta de a construi o echipa de vis:

– Cunoasterea nevoilor celorlalti;
– Maximizarea punctele forte ale fiecarui individ;
– Folosirea puterii care sta in diversitate si in complementaritate.

9. Este orientat spre actiuni si solutii.

Un bun manager nu poate pur si simplu sa marturiseasca evenimente – trebuie sa ia masuri, in pas cu echipa pe care o conduce. In mediul de astazi, organizatiile ezitante sunt repede date la o parte de catre cei care au in fata manageri care tin cont de scopuri. Cei care ezita in general o fac din cauza perfectiunii, a amanarii sau a fricii de risc.

10. Stie cum sa delege si sa aiba incredere in ceilalti.

Un manager nu poate fi niciodata grozav daca vrea sa se ocupe de tot si sa obtina toate meritele. Delegatia este extrem de importanta, deoarece ii permite managerului sa se bazeze pe valoarea reala adaugata. Pentru a delega in modul cel mai optim, este necesar sa avem incredere in colaboratori si sa impartasim responsabilitatea, precum si creditul.

11. Este mereu in pas cu tehnologia.

Un manager bun stie cum sa foloseasca tehnologia astfel incat sa fie mereu in fata competitorilor sai. Spre exemplu, un bun manager, alege sa automatizeze anumite sarcini si sa-i lase echipei mai mult timp pentru sarcinile care conteaza cu adevarat. Spre exemplu, softul CRM ii ajuta pe membrii echipei sa gestioneze mai eficient relatia cu clientii, sa castige timp si, implicit, sa vanda mai mult.

Aceste articole sunt sustinute de partenerul nostru Pantofi.Moda.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *