Cum sa alegi cel mai bun CRM

Exista atat de multe optiuni disponibile pe piata, incat alegerea unui sistem CRM a devenit o adevarata provocare.

Tocmai de aceea, inainte de a trece la procesul de cumparare, merita sa aloci putin timp pentru a te gandi la cateva aspecte.

1. Identifica nevoile actuale ale afacerii tale.

Indiferent ca lucrezi la construirea procesului de vanzare sau ca pur si simplu vrei sa schimbi managementul relatiei cu clientii, primul aspect pe care e important sa-l iei in considerare este cel legat de nevoia ta imediata. Caracteristicile suplimentare ale sistemului CRM sunt extraordinare, dar inainte de a le achizitiona e foarte important sa te asiguri ca intr-adevar echipa ta are cu adevarat nevoie de ele. Intrebarea la care merita sa gasesti raspuns atunci cand evaluezi o caracterista a sistemului CRM este: “Va ajuta echipa mea de vanzari sa vanda mai repede si mai bine?”

Cand ti-ai stabilit obiectivele clar si stii foarte bine ce iti doresti, iti vine mult mai usor sa alegi un sistem CRM potrivit si cu adevarat util pentru afacerea ta.

2. Discuta cu echipa de vanzari.

Inainte de a cumpara un sistem CRM, e foarte util si sanatos sa discuti mai intai cu echipa de vanzari. Intreaba-i de ce fel de caracteristici au nevoie pentru a-si indeplini sarcinile mai eficient. Combina apoi nevoile echipei cu serviciile si caracteristicile oferite de CRM.

In acest fel nu numai că vei alege cel mai potrivit CRM pentru nevoile afacerii tale, dar si echipa ta va adopta mai repede si mai usor sistemul CRM.

3. Citeste recenziile celor care folosesc CRM.

Atunci cand faci orice achizitie, fie ca este vorba de produse fizice sau de servicii software, citeste recenzii impartiale.

Un feedback real te poate ajuta sa gasesti mai usor CRM-ul de care ai nevoie, in varianta potrivita afacerii tale. Foloseste recenziile pentru a intelege mai bine modalitatea prin care oamenii folosesc CRM-ul si cauta sa afli cum ii ajuta acesta sa isi rezolve problemele.

Daca ai contacte care lucreaza in alte companii, intreba ce solutie folosesc. Vezi daca iti pot oferi o explicatie detaliata despre ceea ce functioneaza si ce nu.

Dar nu trece cu vederea urmatorul pas si nu considera ca este suficienta parerea celorlalti. Exista anumite parti ale CRM care pot fi explicate in mod corespunzator numai de catre un expert.

4. Contacteaza furnizorul.

Cauta sa-ti completezi cunostintele despre acest instrument si incearca sa intelegi care sunt elementele potrivite pentru afacerea ta. Cand ajungi sa vorbesti cu un reprezentant CRM , exista cateva elemente despre care e important sa intrebi.

Intreaba despre problemele pe care le-ai descoperit în cercetarea ta si despre eventualele solutii.

Daca exista alte branduri din industria ta care folosesc CRM-ul lor si cum arata rezultatele lor medii.

Daca exista nevoi specifice, neobisnuite ale industriei, asigura-te ca le aduci in atentie.

5. Rezolva problemele de moment, dar nu pierde din ochi viitorul.

Uita-te la nevoile si la bugetul companiei tale de astazi, pentru a te asigura ca beneficiezi de un instrument pe care ti-l poti permite, dar nu piede viitorul din ochi.

Arunca o privire si la nivelurile mai ridicate. Discuta cu reprezentantul CRM si intreaba-l ce se intampla odata ce depasesti oferta de pret la care te gandesti.

Un CRM te va ajuta sa-ti dezvolti afacerea si atunci conteaza foarte mult ca inca de la inceput sa alegi o varianta care iti permite sa adaugi servicii pe masura ce afacere se dezvolta.

Sunt multe lucruri pe care e important sa le iei in considerare atunci cand vrei sa achizitionezi un astfel de sistem, dar, din fericire, un CRM potrivit afacerii tale merita din plin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *