Lucrezi de acasa? Iata 9 idei care te vor ajuta sa fii mai productiv

Lucratul de acasa e o arma cu doua taisuri. Pe de o parte, poate fi un mare avantaj si pe de alta parte, poate fi un maaare dezastru. Totul depinde de tine si de cat de eficient reusesti sa gestionezi aceasta situatie.

De aceea, ne-am documentat si ne-am gandit sa iti impartasim astazi cateva trucuri menite sa te ajute sa transformi lucrul de acasa intr-o reala oportunitate.

1. Fa-ti un spatiu separat pentru birou.

Cand ai un spatiu dedicat exclusiv lucrului iti e mai usor sa faci o distinctie clara intre timpul de lucru si timpul liber. Ia in considerarea faptul ca naveta ta este foarte scurta si ca esti gata sa te duci la lucru. Bonus: poti de asemenea, sa treci spatiul de lucru la taxele tale.

2. Fa-ti un cont bancar separat.

Este mult mai usor sa urmaresti cheltuielile de afaceri si sa depui impozitele atunci cand ai un cont bancar separat de cel personal.

3. Fa-ti un program zilnic de lucru.

Fara un program dur, poti cadea in una dintre cele doua capcane: fie lucrezi prea mult si nu ai niciodata timp liber, fie lucrezi prea putin si urmaresti prea multe seriale. Daca nu ai un sef, poti sa fii chiar seful tau.

4. Organizeaza întalnirile in afara casei.

Este usor sa nu parasesti casa timp de cateva zile cand lucrezi de acasa, dar este necesar sa faci acest lucru. Incearca sa organizezi intalniri si sa participi la evenimentele din domeniul tau de activitate. Asta te ajuta sa mentii legatura cu cei din industria ta, iti imbunatateste starea de spirit si iti ofera noi perspective. Iar daca nu ai intalniri, poti incerca sa-ti iei laptopul si sa lucrezi dintr-o cafenea.

5. Cumpara o plante si adauga putina verdeana in biroul tau.

Un mic colt de natura poate fi o sursa de inspiratie si poate curata aerul din casa. De altfel, e dovedit ca expunerea la natura creste productivitatea si reduce nivelul de stres.

6. Scrie liste de sarcini.

La sfarsitul fiecarei zile de lucru, creeaza o lista cu lucrurile pe care urmeaza sa le faci a doua zi. Cateva lucruri pe care trebuie sa le faci, iar altele pe care iti doresti sa le faci. Apoi, stabileste care sunt lucrurile pe care trebuie sa le faci mai intai.

7. Ai grija de sanatatea ta.

Bea multe lichide si mananca sanatos. Iar daca nu te numeri printre cei care iubesc sportul, incearca totusi sa faci putina miscare ori de cate ori ai ocazia. De asemeana, chiar si un birou la care sa poti lucrezi in picioare e extrem de util.

8. Pune semne pe usa.

Daca ai copii sau colegi de apartament poate fi o idee buna sa le lasi un semn astfel incat ei sa stie daca te pot deranja sau nu. Daca ai copii mici, poți spre exemplu, colora codul semnului. De exemplu, verde inseamna “pot intra”, galben inseamna “daca nu ai nevoie de mine, nu intra” si rosu spune: “nici macar sa nu te gandesti sa intri – contacteaza pe altcineva”.

9. Foloseste un CRM.

CRM-ul este un instrument de management al relatiei cu clientii si te ajuta sa fii la curent cu ceea ce se petrece in cadrul oraganizatiei, din perspectiva managementului relatiei cu clientii. Un CRM poate fi folosit direct de pe telefonul mobil si ajuta echipa sa comunice mai usor si sa raspunda mai eficient si mai rapid nevoilor clientilor.

Acestea fiind spuse, speram ca ponturile prezentate au fost utile pentru tine. Iar daca lucrezi de acasa, nu ezita sa ne impartasesti cum faci tu astfel incat sa foloesti lucrul de acasa in avantajul tau.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *